viernes, 14 de noviembre de 2014

El Decretu Wert d'Especialidaes y la "flexi-docencia"

¿Imaxínase dir a un hospital a consulta en traumatoloxía y que-y atienda un pediatra? ¿Dir a un taller d'automóviles y que-y diagnostique l'avería un fontaneru? Pos a partir del cursu qu'entra, nos centros d'estudiu vamos poder ver a profesores d'Inglés dando clas de Llingua, de Filosofía dando Iniciación Empresarial, de Llingua Castellana dando Xeografía y Hestoria o de Matemátiques dando Bioloxía y Xeoloxía.

En realidá nun sospriende, ye una consecuencia natural del procesu de reconversión del profesoráu que se deriva de la LOMCE. La lóxica neolliberal d'optimización de recursos frente a la educación como derechu de les persones. Fasta agora, cuando un docente nun completaba'l so horariu con docencia directa nun grupu de les materies propies de la so especialización didáctica, rellenábalu con hores d'atención a la diversidá: docencia compartida, desdobles, grupos flesibles, tutoríes personalizaes, etc. El resultáu ye que se disponía nos centros d'un pequenu stock d'hores de trabayu dedicaes a aquellos y aquelles que más lo precisen. Un stock insuficiente p'atender una realidá cada vez más difícil, la d'una sociedá cada vez más precarizada. En llugar d'aumentar estos recursos, colos retayos vamos a menos (tamién n'Asturies) y la precariedá va a más: la cuarta parte de la plantiya ye interina y la tercer parte del colectivu ta a media xornada, esto ye que, los horarios incompletos tiendan a cubrir con docentes d'horarios incompletos. Agora, cola LOMCE, va medrar la cantidá d'horarios incompletos porque delles materies aumenten carga horaria y otres menguan. Yá saben, gánase o se pierde na nueva repartida según contribúyase meyor o peor a formar mano d'obra. La "flexidocencia" ye la respuesta del ministru Wert a esta nueva situación.

El proyectu de Decretu d'Especialidaes establez un cuadru d'afinidaes. Materies que'l profesoráu de ciertes especialidaes va poder impartir y qu'hasta agora nun-y correspondíen. Amás el "flexidocente" puede llegar a impartir cualquier cosa porque l'artículu 3. 4.diz que “les Alministraciones educatives van poder pa cada cursu escolar y cuando les necesidaes d'un centru asina lu rican, asignar otres materies distintes de les recoyíes nos anexos d'esti real decretu a personal funcionario d'una determinada especialidá cola cualificación académica o la esperiencia docente necesaria” ensin especificar de qué cualificación o esperiencia trátase y dexa a l'alministración la capacidá d'interpretar.

La versatilidá non yá llinda a les especialidaes del cuerpu de Secundaria, el decretu dexa que, en dellos casos, docentes d'un cuerpu impartan enseñances propies d'otru cuerpu. Por casu, el Profesoráu Técnicu de FP va poder impartir Tecnoloxía en secundaria y el d'Idiomes Estranxeros de Secundaria va poder facelo tamién en colexos de primaria y escueles d'idiomes. El ministru Wert paez nun entender la diferencia ente enseñar a neños, adolescentes o adultos.

Son nuevos tiempos, "flexi-docentes" multifuncionales que lo mesmo enseñen a resolver ecuaciones qu'espliquen cinemática o tectónica de plaques, que sirvan pa formar mano d'obra flesible y multifuncional que lo mesmo llevanta una muria, conduz una furgoneta o pon copes nun chigre.


El Decreto Wert de Especialidades y la "flexi-docencia"

¿Se imagina ir a un hospital a consulta en traumatología y que le atienda un pediatra? ¿Ir a un taller de automóviles y que le diagnostique la avería un fontanero? Pues a partir del curso que viene, en los centros de estudio podremos ver a profesores y profesoras de Inglés dando clase de Lengua, de Filosofía dando Iniciación Empresarial, de Lengua Castellana dando Geografía e Historia o de Matemáticas dando Biología y Geología.

En realidad no sorprende, es una consecuencia natural del proceso de reconversión del profesorado que se deriva de la LOMCE. La lógica neoliberal de optimización de recursos frente a la educación como derecho de las personas. Hasta ahora, cuando un docente no completaba su horario con docencia directa en un grupo de las materias propias de su especialización didáctica, rellenaba con horas de atención a la diversidad: docencia compartida, desdobles, grupos flexibles, tutorías personalizadas, etc. El resultado es que se disponía en los centros de un pequeño stock de horas de trabajo dedicadas a aquellos y aquellas que más lo necesitan. Un stock insuficiente para atender una realidad cada vez más difícil, la de una sociedad cada vez más precarizada. En lugar de aumentar estos recursos, con los recortes vamos a menos (también en Asturias) y la precariedad va a más: la cuarta parte de la plantilla es interina y la tercera parte del colectivo está a media jornada, es decir, los horarios incompletos tiendan a cubrirse con docentes de horarios incompletos. Ahora, con la LOMCE, crecerá la cantidad de horarios incompletos porque algunas materias aumentan carga horaria y otras la reducen. Ya saben, se gana o se pierde en el nuevo reparto según se contribuya mejor o peor a formar mano de obra. La "flexidocencia" es la respuesta del ministro Wert a esta nueva situación.

El proyecto de Decreto de Especialidades establece un cuadro de afinidades. Materias que el profesorado de ciertas especialidades podrá impartir y que hasta ahora no le correspondían. Además el "flexidocente" puede llegar a impartir cualquier cosa porque el artículo 3. 4.dice que “las Administraciones educativas podrán para cada curso escolar y cuando las necesidades de un centro así lo requieran, asignar otras materias distintas de las recogidas en los anexos de este real decreto a personal funcionario de una determinada especialidad con la cualificación académica o la experiencia docente necesaria” sin especificar de qué cualificación o experiencia se trata y deja a la administración la capacidad de interpretar.

La versatilidad no sólo se limita a las especialidades del cuerpo de Secundaria, el decreto permite que, en algunos casos, docentes de un cuerpo impartan enseñanzas propias de otro cuerpo. Por ejemplo, el Profesorado Técnico de FP podrá impartir Tecnología en secundaria y el de Idiomas Extranjeros de Secundaria podrá hacerlo también en colegios de primaria y escuelas de idiomas. El ministro Wert parece no entender la diferencia entre enseñar a niños, adolescentes o adultos.

Son nuevos tiempos, "flexi-docentes" multifuncionales que lo mismo enseñan a resolver ecuaciones que explican cinemática o tectónica de placas, que sirvan para formar mano de obra flexible y multifuncional que lo mismo levanta un muro, conduce una furgoneta o pone copas en un bar.