¿QUE DEFENDEMOS?


CONDICIONES DE TRABAYU Y RETRIBUCIONES 

Reversión de los retayos. Carga llectiva de 18 hores en secundaria, ratio de 20 n'infantil, cubrir les baxes de manera inmediata, retribución al 100% por ILT. 

Conversión del actual complementu de productividá nun complementu d'homologación salarial pa toos y toes, colectivu interín incluyíu, y ensin contrapartidas llaborales. 


Menguar la carga llectiva. Menos hores llectives pa poder desenvolver un bon trabayu  y párctica docente


Xubilación parcial pa los mayores de 55. 

Afitamientu del derechu a la xubilación anticipada a los 60. 

ACCESU A LA FUNCIÓN PÚBLICA YA INTERINIDÁ

Convocatoria amplia d'empléu públicu basada nes necesidaes educatives.

Por una xestión trasparente del accesu a la función pública. 

Baremación nes llistes d'interinidá independiente de la baremación pal concursu-oposición.

Non al abusu de les medies xornaes. Como norma, tienen de completase los horarios con hores d'atención a la diversidá. La media xornada tien que ser una esceición y nesos casos puntuales la retribución tien que ser mayor que proporcional a la carga lectiva.


ESCOLARIZACIÓN DE LA LLINGUA ASTURIANA Y GALLEGO-ASTURIANO

Pol derechu a recibir escuela d’asturianu y de gallego-asturianu en tolos niveles educativos, incluyíu el tramu d’Infantil.

Cumplimientu de la non esixencia de ratio mínima pa la constitución d’un grupu en tolos niveles educativos.

Creación de les especialidaes d’asturianu y de gallego-asturiano nos cuerpos docentes y convocatoria d’oposiciones. 

Promoción del usu del asturianu y del gallego-asturiano como llingües vehiculares n’otres aries del currículu.

Pola reconocencia de los derechos llingüísticos. Declaración d'oficialidá de la Llingua Asturiana y el Gallego-Asturiano

POLÍTICA EDUCATIVA 

Non a la LOMCE, non a lleis educatives privatizadoras, segregadoras y al serviciu de los mercaos. 

Pola Escuela Pública. Nun podemos consentir que con fondos públicos se caltenga una enseñanza discriminatoria y propagandista basada nel “cálter propiu del centru”. Non a los conciertos cola enseñanza privada. 

Non al Programa billingüe que desenvuelve la conseyería. Ye segregador y perxudica’l llogru de los oxetivos de les materies non-lingüistiques. Como alternativa tien de favorecese la inmersión llingüística, los campamentos, el financiamientu de programes d'intercambiu d'alumnáu, profesoráu y esperiencies. 

Afitamientu y ampliación de los alcuerdos de plantilles de Primaria y de Secundaria, incluyendo ente otres coses la baxada de les ratios n'Infantil y en Primaria. 

Non a la enseñanza de la relixón confesional nos centros educativos públicos. 

Por una enseñanza distinta na llucha por una sociedá distinto. Nun val col cálter públicu de la propiedá de los centros educativos y del empleador de les y los sos trabayadores. Entendemos la enseñanza pública d'una manera más amplia. La que pretende formar persones cultes, conscientes y crítiques, esperimentar nueves formes d'enseñar, frañer col Taylorismo educativu, construyir sobre valores democráticos, laicos, participativos ya inclusivos. La escuela pública de toes/toos y pa toes/toos.


CONDICIONES DE TRABAJO Y RETRIBUCIONES

Reversión de los recortes. Carga lectiva de 18 horas en secundaria, ratio de 20 en infantil, cobertura de bajas de manera inmediata, retribución al 100% por ILT. 

Conversión del actual complemento de productividad en un complemento de homologación salarial para todos y todas, colectivo interino incluido, y sin contrapartidas laborales. 

Reducción de la carga lectiva. Menos horas lectivas pa poder desarrollar un buen trabajo  y práctica docente

Jubilación parcial para los mayores de 55 años.

Consolidación del derecho a la jubilación anticipada a los 60 años.

ACCESO A LA FUNCIÓN PÚBLICA E INTERINIDAD

Convocatoria amplia de empleo público basada en las necesidades educativas.

Por una gestión trasparente del acceso a la función pública. 

Baremación en las listas de interinidad independiente de la baremación para el concurso-oposición. 

No al abuso de las medias jornadas. Como norma, deben completarse los horarios con horas de atención a la diversidad. La media jornada tiene que ser una excepción y en esos casos puntuales la retribución tiene que ser mayor que proporcional a la carga lectiva.


ESCOLARIZACIÓN DE LA LENGUA ASTURIANA Y GALLEGO-ASTURIANO

Por el derecho a la enseñanza de asturiano y de gallego-asturiano en todos los niveles educativos, incluido el tramo de Infantil.

Cumplimiento de no exigencia de ratio mínima para la constitución de un grupo en todos los niveles educativos. 

Creación de las especialidades de asturiano y de gallego-asturiano en los cuerpos docentes y convocatoria de oposiciones. 

Promoción de la utilización del asturiano y del gallego-asturiano como lenguas vehiculares en otras áreas del currículo. 

Por el reconocimiento de los derechos lingüísticos. Declaración de oficialidad de la Llingua Asturiana y Gallego-Asturiano.

POLÍTICA EDUCATIVA

No a la LOMCE, no a leyes educativas privatizadoras, segregadoras y al servicio de los mercados. 

Por la Escuela Pública. No podemos consentir que con fondos públicos se mantenga una enseñanza discriminatoria y propagandista basada en “carácter propio del centro”. No a los conciertos con la enseñanza privada. 

No al Programa bilingüe que desarrolla la Consejería. Es segregador y perjudica el logro de los objetivos de las materias no-lingüisticas. Como alternativa se debe favorecer la inmersión lingüística, los campamentos, la financiación de programas de intercambio de alumnado, profesorado y experiencias. 

Consolidación y ampliación de los acuerdos de plantillas de Primaria y de Secundaria, incluyendo entre otras cosas la reducción de ratios en Infantil y en Primaria. 

No a la enseñanza de la religión confesional en los centros educativos públicos. 

Por una enseñanza diferente en la lucha por una sociedad diferente. No basta con el carácter público de la propiedad de los centros educativos y del empleador de sus trabajadores y trabajadoras. Entendemos la enseñanza pública de una manera más amplia. La que pretende formar personas cultas, conscientes y críticas, experimentar nuevas formas de enseñar, romper con el Taylorismo educativo, construir sobre valores democráticos, laicos, participativos e inclusivos. La escuela pública de tod@s y para tod@s.