sábado, 1 de agosto de 2015

La Conseyería d'Educación sigue los sos planes de precarización del sistema educativu asturianu.



Otru añu más, la Conseyería d'Educación esperimenta col profesoráu interín planes pa optimizar los sos recursos. A pesar de les palabres grandilocuentes nos sos discursos electorales, el gobiernu de Javier Fernández sigue metiendo tisoria nel sistema educativu asturianu. Como siempres, el colectivu interín ye l'oxetu d'estos retayos.

El cambéu del sistema de contratu pal profesoráu eventual nel cursu 2014-2015 amenorgaba en 12 díes la contratación de los docentes asturianos, quitándo-yos del derechu a rematar el cursu escolar, qu'acaba una vegada concluyida la evaluación estraordinaria de setiembre. Esta midida suponía dende'l principiu un caos y un esbarafuste nesti procesu d'evaluación al obligar al profesoráu con plaza a asumir la carga de trabayu del profesoráu interín cesáu. Amás traía una amenorga nel derechu a evaluación del alumnáu y les sos families, cuidao que nun va poder ser evaluáu pol mesmu profesoráu que-yos impartió la materia mientres el cursu. Esti esperimentu ufiertaba situaciones bien variopintas, como les sufiertes por departamentos onde l'únicu docente con plaza tendría qu'evaluar a tol alumnáu del centru o por departamentos constituyíos namá por profesoráu interín.
Ante les quexes plantegaes polos colectivu d'enseñanza y les quexes de dellos claustros, la Conseyería d'Educación llanza'l so calendariu d'entamu de cursu, onde pretende esclariar la situación y enmendar l'entuertu. Nestes instrucciones del 15 de xunetu, el periodu de pidimientu y axudicación de plaza amenórguense, siendo los periodos de pidimientu más curtios, 3 díes, y datando l'axudicación pal día 31 y l'incorporación al centru pal día 1 de setiembre. Como sabemos d'otros años, el sistema de pidimientu ta suxetu a cuantiosos errores. 

Nun ye la primer vegada que se producen irregularidaes provocaes polos defectos del serviciu informáticu. Pa maestros y maestres que nun tienen periodu estraordinariu d'evaluación, supon la incorporación nel so destín ensin antelación, sometiendo otra vegada a esti colectivu a una incorporación rescamplu al so llugar de trabayu. 

Nel casu del colectivu de secundaria, la reblincada ye triple mortal, pos la Conseyería obliga al profesoráu interín con plaza axudicada a incorporase a los sos antiguos centros de trabayu pa llevar a cabu la evaluación estraordinaria. Esto provoca una irregularidá llaboral, cuidao que dambos colectivos de docentes van trabayar ensin contratu varios díes, y nel casu del profesoráu de secundaria dirán trabayar a un centru nel que nin siquier van tar contrataos. Nel casu del profesoráu que nun llogre plaza na primer convocatoria, nun van poder completar el procesu d'evaluación del so alumnáu y el departamentu o la dirección del centru va asumir la evaluación de los discentes.

Paez que la Conseyería sigue gustando de los esperimentos. Dende va dellos años lleva desamarrando una reforma interna del sector educativu, retayando los derechos de los y el trabayadores de la enseñanza, cebar col profesoráu interín que sufrió la mayoría de los retayos y retayando derechos a les families.

Dende la sección d'Educación de la Corriente Sindical d’Izquierdes, espresamos el nuesu refugu a estes midíes y esiximos la ellaboración d'un nuevu calendariu de inico de cursu con un procesu d'axudicación de places tresparente, nel que les places ufiertaes cubran toles necesidaes de los centros dende un principiu según nun tiempu razonable pa la organización de los centros y el so personal docente. 


Esiximos la prórroga de los contratos del profesoráu de secundaria, garantizando asina'l procesu d'evaluación y los derechos inherentes al mesmu, como se vieno realizando hasta agora. Por ello, animámosvos a allegavos el Llunes 24 d'agostu a les 12:00h delantre de la Conseyería d'Educación a esixir los nuesos derechos.

¡NUN SOMOS PROFESORÁU D'USAR Y TIRAR!


La Consejería de Educación sigue sus planes de precarización del sistema educativo asturiano.

Otro año más, la Consejería de Educación experimenta con el profesorado interino planes para optimizar sus recursos. A pesar de las palabras grandilocuentes en sus discursos electorales, el gobierno de Javier Fernández sigue metiendo tijera en el sistema educativo asturiano. Como siempre, el colectivo interino es el objeto de estos recortes

El cambio del sistema de contrato para el profesorado eventual en el curso 2014-2015 reducía en 12 días la contratación de los docentes asturianos, privándoles del derecho a finalizar el curso escolar, que acaba una vez concluida la evaluación extraordinaria de septiembre. Esta medida suponía desde el principio un caos y un desbarajuste en este proceso de evaluación al obligar al profesorado con plaza a asumir la carga de trabajo del profesorado interino cesado. Además conllevaba una merma en el derecho a evaluación del alumnado y sus familias, dado que no podrá ser evaluado por el mismo profesorado que les impartió la materia durante el curso. Este experimento ofrecía situaciones muy variopintas, como las sufridas por departamentos donde el único docente con plaza tendría que evaluar a todo el alumnado del centro o por departamentos constituidos únicamente por profesorado interino.

Ante las quejas planteadas por los colectivos de enseñanza y las quejas de varios claustros, la Consejería de Educación lanza su calendario de inicio de curso, donde pretende aclarar la situación y enmendar el entuerto. En estas instrucciones del 15 de julio, el periodo de petición y adjudicación de plaza se reducen, siendo los periodos de petición más cortos, 3 días, y datando la adjudicación para el día 31 y la incorporación al centro para el día 1 de septiembre. Como sabemos de otros años, el sistema de petición está sujeto a cuantiosos errores. 

No es la primera vez que se producen irregularidades provocadas por las deficiencias del servicio informático. Para maestros y maestras que no tienen periodo extraordinario de evaluación, supone la incorporación en su destino sin antelación, sometiendo otra vez a este colectivo a una incorporación relámpago a su lugar de trabajo. 

En el caso del colectivo de secundaria, la pirueta es triple mortal, pues la Consejería obliga al profesorado interino con plaza adjudicada a incorporarse a sus antiguos centros de trabajo para llevar a cabo la evaluación extraordinaria. Esto provoca una irregularidad laboral, dado que ambos colectivos de docentes trabajarán sin contrato varios días, y en el caso del profesorado de secundaria irán a trabajar a un centro en el que ni siquiera estarán contratados. En el caso del profesorado que no obtenga plaza en la primera convocatoria, no podrán completar el proceso de evaluación de su alumnado y el departamento o la dirección del centro asumirá la evaluación de los discentes.

Parece que la Consejería sigue gustando de los experimentos. Desde hace varios años lleva desatando una reforma interna del sector educativo, recortando los derechos de los y las trabajadoras de la enseñanza, cebándose con el profesorado interino que ha sufrido la mayoría de los recortes y recortando derechos a las familias.

Desde la sección de Educación de la Corriente Sindical d’Izquierda (CSI), expresamos nuestro rechazo a estas medidas y exigimos la elaboración de un nuevo calendario de inicio de curso con un proceso de adjudicación de plazas transparente, en el que las plazas ofertadas cubran todas las necesidades de los centros desde un principio así como en un tiempo razonable para la organización de los centros y su personal docente. 


Exigimos la prórroga de los contratos del profesorado de secundaria, garantizando así el proceso de evaluación y los derechos inherentes al mismo, como se ha venido realizando hasta ahora. Por ello, os animamos a acudir el Lunes 24 de agosto a las 12:00h delante de la Consejería de Educación a exigir nuestros derechos.

¡NO SOMOS PROFESORADO DE USAR Y TIRAR!